UF I – Tópico 9: Let’s Learn More Verbs
read.
- What are the things you like to do?
- I like to dance, read books, write e-mails to my friends...
And you?
- I like to watch TV, go out with my friends... l love to play
soccer! Let´s play soccer!
- Soccer! We can´t play soccer!
- But you can learn! We can teach you how to play!
- OK, fine. Let´s try.
Atividade 50
Repare como os meninos falam sobre o que gostam de fazer
e como convidam as meninas para jogar futebol. Complete as
frases.
Pedro: A)What are the things you like ___ ___?
Mariana: B) I like to ______ , ______ books, ______
e-mails to my friends...
And you?
Pedro: C) I like to ______ TV., ____ ___ with my friends...
I love ___ ______ soccer! Let´s play soccer!
Mariana: D) Soccer? We can´t play soccer!
and Júlia
Pedro: E) But you can ______! We can ______ you how
and Lucas to play!
Mariana: F) OK, fine. Let´s ____.
and Júlia
Atividade 51
Agora que sabemos todos estes verbos (já podemos falar
alguma coisa que não seja, “Eu sou... Ela está” etc.), consulte
as lições anteriores e traduza as seguintes frases:
A) How can I help you? (Lição 7)
________________________?
B) We have all kinds of* sandwiches here. (Lição 7)
__________________________________.
C) I love cheese!
_________________________. (Lição 7)
D) We have to go!
____________________________. (Lição 6)
Verbs from dialogue
to like = gostar to do = fazer to dance = dançar to read = ler to write = escrever
to watch = assitir to go (out) = ir (sair) to love = amar to play = jogar
to learn = aprender to teach = ensinar let´s... = vamos... to try = tentar
(Verbos de lições anteriores)
to help = ajudar to have = ter to see = ver
(Outros)
to work = trabalhar to live = morar
E) Where can we go tomorrow?
_____________________________? (Lição 6)
F) We can go to a snack bar tomorrow!
__________________________________. (Lição 6)
G) Let´s go Mariana!
____________________________! (Lição 4)
H) See you tomorrow!
____________________________! (Lição 4)
I) Let´s try.
____________________________. (Lição 9)
* todos os tipos de
Atividade 52
Repare, mais uma vez, no diálogo desta lição e transcreva
como as meninas dizem que não podem jogar futebol:
A) ______________________________________.
Afirme a frase de A).
B) ______________________________________.
Transforme a última frase (B) numa frase interrogativa.
C) ______________________________________?
Atividade 53
A) Como as meninas dizem que podem tentar?
______________________________________.
B) Negue essa frase
______________________________________.
C) Transforme A em uma frase interrogativa.
______________________________________.
Atividade 54
Complete as seguintes frases com um dos novos verbos ou
com a forma correta do verbo “to be”:
A) I ___________ TV in the morning.
B) He likes to __________ basketball with his friends.
C) At parties*, when there is music, I love to ___________.
D) I am a teacher. I _________ English.
E) There ______ twety-seven students in this class.
F) Am I late again**! I _____ sorry!
G) I ________ a cheese sandwich for lunch.
H) We like to _______ the newspaper*** every morning.
I) Pedro _____ from Olinda.
J) Teach me how to play. I can _______.
K) I ________ e-mails to my friend from Portugal.
* festas ** de novo *** jornal
Atividade 55
Responda sobre você mesmo:
What are the things you like to do?
(Se gostar de algo cujo verbo não está no vocabulário, pergunte
ao professor/ à professora ou consulte um dicionário).
Atividade 56
Coloque as palavras das seguintes frases na ordem correta:
A) Dance to like I.
___________________.
B) From you where are?
_______________________?
C) Number her is what phone?
____________________________?
D) Go church to let´s!
________________________.
E) Curitiba teacher from is our.
_____________________________.
F) Play love soccer to we.
__________________________.
G) Like e-mails write to I.
__________________________.
H) Are students class her twenty there in.
_________________________________________.
I) Estadual work we Colégio at.
_______________________________.
Atividade 57
Qual é a melhor resposta para cada pergunta:
A) What are the things a) Dance, write e-mails...
you like to do? b) We can´t play soccer!
B) Can you play soccer? a) Yes, we can.
b) Yes, we are.
C) Is there lettuce in a) Yes, there are.
this sandwich? b) Yes, there is.
D) How can I help you? a) Yes, please.
b) Four sandwiches please
E) What time is it? a) It´s ten thirty
b) It´s Saturday.
F) Where can we go? a) We can go tomorrow!
b) We can go to the snack bar!
Já parou para pensar?
A Mariana gosta de “read books”, ler livros. E você? De que tipo de leitura você
gosta?
Há um autor muito famoso, representante da Literatura Inglesa que disse “To
be or not to be... that´s the question.” “Ser ou não ser... eis a questão”). Você faz
idéia de quem seja?
De que outros autores de língua inglesa você já ouviu falar?
Pronto, gente! A Lição 9 é a última lição antes da revisão
desta primeira Unidade. Esses verbos são importantíssimos
– o ideal seria que você os decorasse, pois vamos utilizálos
bastante na segunda lição da Unidade 2. Antes disso,
vamos ver (see) um pouquinho de cada coisa que foi dada
até agora: vocabulário, estruturas e funções. Até lá!
RESPOSTAS DA UF I – TÓPICO 9:
Atividade 50
A) to do B) dance/read/write C) watch TV/go out/to play
E) learn/teach F) try
Atividade 51
A) Como posso ajudá-lo?
B) Nós temos todos os tipos de sanduíche aqui.
C) Eu amo queijo!
D) Nós temos que ir!
E) Onde nós podemos ir amanhã?
F) Nós podemos ir a uma lanchonete amanhã?
G) Vamos, Mariana! (Talvez eles escrevam “Vamos ir Mariana!”)
H) Vejo você amanhã.
I) Vamos tentar.
Atividade 52
A) We can’t play soccer.
B) We can play soccer.
C) Can we play soccer?
Atividade 53
A) We can try. B) We cannot try. C) Can we try?
Atividade 54
A) watch B) play
C) dance D) teach
E) are F) am
G) have H) read
I) is J) learn (ou “try”)
K) write
Atividade 55
(Respostas pessoais.)
Atividade 56
A) I like to dance. B) Where are you from?
C) What is her phone number? D) Let’s go to church!
E) Our teacher is from Curitiba. F) We love to play soccer.
G) I like to write e-mails. H) There are twenty students in her class.
Atividade 57
1) A 2) A 3) B 4) B 5) A 6) B
UF I – TÓPICO 10: REVIEW
Estamos no fim da primeira Unidade; então, acredito que
uma revisão seria apropriada, não? Ao meio e ao final de
cada Unidade vamos revisar os pontos mais importantes.
“Revisar” significa que vamos “rever”, ou seja, ver novamente:
Estou partindo do presuposto que isto aqui será
fácil, fácil... Nada de novidades. É isso mesmo?
Caso seja ou não,
Vamos lá!
H) _______________________________?
Her name is Carol.
I) _______________________________?
Yes, you can watch TV.
Atividade 59
Preencha com a forma correta do verbo “to be” (conjugue com
a pessoa e coloque na afirmativa, negativa ou interrogativa):
A) She ______ Carol. Her name is Júlia.
B) _____ you Pedro? I´m Mariana.
C) Nice to meet you Júlia, my name ____ Carol.
D) ______ Mariana and Pedro your friends?
E) No, they ______ my friends.
F) What ______ his phone number?
G) What time _____ it?
H) _____ there tomatoes for the salad?
I) I _____ from Rio Branco.
J) Where _____ Lucas from?
K) _____ Pedro twenty years old?
L) _____ there a square in your neighborhood?
Atividade 60
Transforme as seguintes frases em perguntas:
A) I am fine. B) You are Pedro.
__________________? _________________?
C) Your name is Lucas. D) They are from Goiânia.
__________________? ____________________?
E) There are three schools. F) We can play soccer.
_____________________? ___________________?
G) I t is five twenty-five. H) There is milk.
___________________? ___________________?
Atividade 61
Invente uma resposta para cada pergunta:
A) What can we do after* school?
_________________________________________.
B) Where can we go today?
_________________________________________.
C) Who is that?
_________________________________________.
D) What are the things you like to do?
_________________________________________.
E) How many soft drinks are there?
_________________________________________.
F) Are Júlia and Lucas at school?
_________________________________________.
G) What time is your class?
_________________________________________.
H) What is your favorite day of the week?
_________________________________________.
I) Who is her friend?
_________________________________________.
J) How can I help you?
______________________________.
*depois
Atividade 62
Negue as seguintes frases:
A) He is good. B) They are Pedro and Lucas.
___________________. ______________________.
C) Her name is Carol. D) We are from Osasco.
_____________________. ______________________.
E) There are many soft drinks. F) She can read in English.
_______________________. ______________________.
G) It is three o´clock. H) There is one student.
_____________________. ______________________.
Atividade 63
Em que situações dizemos as seguintes expressões?
A) Sorry!
_____________________________________.
B) You´re welcome!
_____________________________________.
C) See you tomorrow!
_____________________________________.
D) How can I help you?
_____________________________________.
E) What´s up?
_____________________________________.
F) Good night.
_____________________________________.
Atividade 64
Palavras Cruzadas (Crosswords)
Ahhh! Congratulations! Parabéns!
É muita coisa que a gente viu, não é?! Que tanto de palavras e
expressões e... “negue isso, ... faça pergunta com aquilo, ... qual
é a melhor resposta para tal coisa, ... conjugue com o verbo ´to
be´, ...qual é a pergunta para esta resposta...“Jesus Cristo”!!!
Mas, com muita calma, paciência, dedicação e estudo a gente
chega lá. Fácil não é mesmo não... Mas também não é nenhum
bicho de sete cabeças, né? “Sete” a gente já sabe falar. “Bichos”,
estudaremos alguns em uma dessas Unidades que temos aí pela
frente. “Cabeça” e outras partes do corpo também...
Vou repetir (ou eu não havia dito antes?):
_ Memorize o vocabulário em casa.
_ Aproveite a aula para praticar coisas mais “difíceis”, para “bater
papo” com o(a) “teacher” e os outros students.
Até a Unidade 2!
RESPOSTAS DA UF I – TÓPICO 10: REVIEW
A)How are you?
I’m OK. And you?
B) Is there lettuce in the sandwich?
Yes, there is lettuce in the sandwich.
C) Can we go to the park tomorrow?
We can go to the park tomorrow.
D) What time is it?
It’s twelve fi fteen.
E) How old are you?
I’m sixteen years old.
F) What is your phone number?
It’s 555-1679.
G) Where are they from?
They’re from Contagem.
H) What is her name?
Her name is Carol.
I) Can I watch TV?
Yes, you can watch TV.
Atividade 59
A) She is not Carol. Her name is Júlia.
B) Are you Pedro? I’m Mariana.
C) Nice to meet you, Júlia, my name is Carol.
D) Are Mariana and Pedro your friends?
E) No, they are not my friends.
F) What is his phone number?
G) What time is it?
H)Are there tomatoes for the salad?
I) I am from Rio Branco.
J) Where is Lucas from?
K) Is Pedro twenty years old?
L) Is there a square in your neighborhood?
Atividade 60
A) I am fine.
Am I fine?
B) You are Pedro.
Are you Pedro?
C) Your name is Lucas.
Is your name Lucas?
D) They are from Goiânia.
Are they from Goiânia?
E) There are three schools.
Are there three schools?
F) We can play soccer.
Can we play soccer?
G) It is fi ve twenty-fi ve.
Is it fi ve twenty-fi ve?
H) There is milk.
Is there milk?
Atividade 61
(As respostas podem variar. Aí vão alguns exemplos.)
A) What can we do after* school?
We can play soccer after school.
B) Where can we go today?
We can go to the movies (cinema).
C) Who is that?
That is my friend João.
D) What are the things you like to do?
I like to study and watch TV.
E) How many soft drinks are there?
There are fi ve soft drinks.
F) Are Júlia and Lucas at school?
Yes, they are at school.
G) What time is your class?
My class is at eight o’clock.
H) What is your favorite day of the week?
My favorite day of the week is Sunday.
I) Who is her friend?
Her friend is Mariana.
J) How can I help you?
I want a soft drink.
*depois
Atividade 62
A) He is good.
He is not good.
B) They are Pedro and Lucas.
They are not Pedro and Lucas.
C) Her name is Carol.
Her name is not Carol.
D) We are from Osasco.
We are not from Osasco.
E) There are many soft drinks.
There are not many soft drinks.
F) She can read in English.
She cannot read in English.
G) It is three o’clock.
It is not three o’clock.
H) There is one student.
There is not one student.
Atividade 63
A) Sorry!
Quando estamos nos desculpando.
B) You’re welcome!
Quando alguém nos diz: “Thank you”, agradecendo.
C) See you tomorrow!
Quando nos despedimos.
D) How can I help you?
Quando o vendedor se dirige ao cliente.
E) What’s up?
Quando cumprimentamos informalmente alguém...
F) Good night.
À noite, quando nos despedimos...
Atividade 64
Palavras cruzadas (Crosswords)
Ótima aula para você, professor(a)!
Curta muito!
ProJovem English mód.1 aula 6
http://www.youtube.com/watch?v=qRgS139P3-Q&feature=related
Nenhum comentário:
Postar um comentário